identiteetin- ja pääsynhallinta

Ratkaisut

KÄYTTÄJÄTIETO JÄRJESTELMIEN VÄLILLÄ

SALASANOJEN SYNKRONOINTI

KÄYTTÄJÄNHALLINTA

KERTAKIRJAUTUMINEN

KÄYTTÄJÄTIETO JÄRJESTELMIEN VÄLILLÄ

Organisaatioilla on käytössään kirjautumista vaativia sähköisiä palveluita, jotka sisältävät käyttäjän tietoja. Näitä tietoja ovat esimerkiksi henkilö- ja organisaatiotiedot sekä kirjautumistiedot, joiden manuaalinen hallinta vie aikaa ja keskittymistä niin käyttäjältä kuin ylläpidoltakin.

Palveluiden käyttäjätunnukset voivat myös olla muodoltaan kirjavia, kuten sähköpostiosoite, PIN-koodi tai käyttäjä-ID. Näiden muistaminen ja hallinnointi on aikaa vievää sekä virhealtista.

Tietojen päivittyessä henkilön tiedot voivat jäädä päivittymättä esimerkiksi toimenkuvan, tittelin, yksikön tai nimen muuttuessa. Poistuneen henkilön tiedot voivat jopa unohtua järjestelmään inhimillisen erehdyksen seurauksena.

IDM tuotteemme perusominaisuuksiin kuuluu reaaliaikainen tiedon välittäminen järjestelmien välillä. Tämä mahdollistaa yhdenmukaisen käyttäjätunnuksen käytön ja pitää tiedot ajan tasalla. Käyttäjän tietojen muuttuessa päivittyvät käyttäjälle liitetyt sähköiset palvelut. Uuden työntekijän tai opiskelijan lisäyksen myötä tieto välitetään henkilön sähköisiin palveluihin ja tämän poistuessa tiedot poistetaan palveluista. IDM tuotteemme vähentää käsin tehtävää työtä, nostaa tietoturvan tasoa sekä säästää käyttäjien ja IT-tuen aikaa.

SALASANOJEN SYNKRONOINTI

Lukuisat salasanat eri järjestelmiin ovat hankalia muistaa ja usein pakottavat kirjoittamaan salasanoja ylös vähemmän tietoturvallisesti esimerkiksi paperille, matkapuhelimeen tai www-selaimen muistiin. Salasanat saattavat myös vanhentua eri aikoihin ja näiden vaihtaminen voi olla hankalaa ja turvatonta.

IDM tuotteemme perusominaisuuksiin kuuluu reaaliaikainen salasanasynkronointi, joka eliminoi salasanaongelman. Valitsemasi salasana pysyy ajan tasalla kaikkialla, jolloin siis voit keskittyä yhden, vahvemman ja tietoturvallisemman salasanan käyttöön.

Salasanan vanhentuessa tai kadotessa käyttäjä voi joutua olemaan yhteydessä IT-tukeen saadakseen uuden salasanan. Useissa eri järjestelmissä salasanat saattavat vanhentua eri aikaan ja näiden vaatimukset voivat vaihdella järjestelmäkohtaisesti. Ongelmat voivat esiintyä myös IT-tuen virka-ajan ulkopuolella tai lomakaudella.

IAM -tuotteemme tarjoaa salasananvaihtopalvelun keskitetysti yhdessä paikassa vuorokauden ympäri ja sen avulla käyttäjä voi nollata salasanansa vaikkapa pankkitunnusten tai mobiilisovelluksen avulla hetkessä ilman muita toimenpiteitä. Isomman tuen tarpeessa tuotteemme mahdollistaa myös IT-tuen näkymän ohjatun salasanan uusimiseen.

KÄYTTÄJÄNHALLINTA

Organisaation sähköisten palveluiden käyttö saattaa edellyttää useita eri kirjautumisia eri palveluihin päivän mittaan. Tämä vie työaikaa ja keskittymistä.

IAM-ratkaisumme tarjoaa kertakirjautumisen, joka mahdollistaa yhden klikkauksen kirjautumisen haluttuihin järjestelmiin niin organisaation sisällä kuin organisaatioiden välillä, esimerkiksi yhteistyön osalla. Kirjautuminen suoritetaan tutulla ja turvallisella organisaation kirjautumissivulla kaikkien palveluiden osalla. Tällä kirjautumisella käyttäjä voi käyttää kaikkia sähköisiä palveluita ilman useita kirjautumisia.

KERTAKIRJAUTUMINEN

Organisaation sähköisten palveluiden käyttö saattaa edellyttää useita eri kirjautumisia eri palveluihin päivän mittaan. Tämä vie työaikaa ja keskittymistä.

IAM-ratkaisumme tarjoaa kertakirjautumisen, joka mahdollistaa yhden klikkauksen kirjautumisen haluttuihin järjestelmiin niin organisaation sisällä kuin organisaatioiden välillä, esimerkiksi yhteistyön osalla. Kirjautuminen suoritetaan tutulla ja turvallisella organisaation kirjautumissivulla kaikkien palveluiden osalla. Tällä kirjautumisella käyttäjä voi käyttää kaikkia sähköisiä palveluita ilman useita kirjautumisia.

Tuotteet

Asiakkaitamme

Tietopankki

Täältä löydät meidän tekniikan kavereiden muistiinpanoja kaikista mahdollisista teknisistä aiheista. Teemme paljon juttuja monenlaisten teknisten ratkaisuiden parissa. Kirjailemme niitä ylös Pegasin Wikiin ja joskus jaamme niitä maailmallekin.

 

Alta löytyy siis raakaa, englanninkielistä tekstiä suoraan näppäimistön ja monitorin välistä.

 

 

Keitä me olemme

Me olemme tehneet identiteetinhallintaa jo ennen sen olemassaoloa, vuodesta 1995. Siitä lähtien olemme nähneet ja luoneet paljon ympäristöjä sekä kartuttaneet syvällistä osaamista lähes kaikkiin IDM:n ympärillä oleviin teknologioihin.

Pegasilla uskotaan paitsi tinkimättömään kädenjälkeen, myös toisten kunnioittamiseen ja arvostamiseen. Uskomme, että jokainen ansaitsee löytää oman paikkansa ja tehdä itselle mieluisia asioita. Tämä näkyy meidän työmme jäljessä, motivaatiossa ja asenteessa. Olemme dynaaminen tiimi kokeneita alan konkareita monenlaisista eri taustoista. Tykkäämme tehdä identiteetinhallintaa ja meistä on kivaa olla tekemisissä niin asiakkaiden kuin yhteistyökumppanien kanssa.

Yhteystietomme

Lähetä meille viesti